2021. aug 12.

Huszonhárom

írta: blájenelete
Huszonhárom

Mu(s)musok

Sziasztok!

Igazából csak kettő mus, a harmadik nem az, de szorosan hozzátartozik a dologhoz. Tényleg, akkor mi a pöcsért nem adtak neki egy mus nevet? Ez a három kalitkába zárt madárka, ami ha kiszabadul komoly bonyodalmat tud okozni azokban, akiknek kurvára nincs közük hozzá: a cinizmus, a szarkazmus és az irónia.

De, előtte egy kis helyzetjelentés a családi állapotomról. Úgy döntöttem, szüneteltetem a társkeresést. Nem, nem töröltem magam semmilyen helyről, attól többe került ez nekem. Bár igazából azt már fiatal koromban eldöntöttem, hogy szerelemért nem fizetek, és nem fogadok el pénzt. Az évek hosszú során persze kiderült, hogy a második verzió nem túl reális.

Szóval kicsit tele lett a tököm a Tinderrel, és társaival. Kerestem, kutattam, akadtak is gyanútlan, naív jelentkezők, de valami nem volt az igazi. Ráadásul az energiát sem érte meg amit belefektettem. Ezek az energiák jobb sorsot is érdemeltek volna. Most már mindegy, béke poraikra. 

A legszebb a blájenes dologban, hogy ez a blog, amolyan vízválasztó. Ha megadom a blog címét a hölgyeménynek, hogy mindezt én hányom a netre akkor két dolog történhet. Egy: másnapra töröl a picsába. Kettő: Kijelenti, hogy nem szeretne blájen poszt lenni.

Drágám. Mindenképpen poszt lesz belőled. Az már csak rajtad múlik milyen. Hidd el, én lennék a legboldogabb, ha blájenke arról szólna, hogy találtam valakit aki pont megfelel. Ha lenne női blájen én is megjelennék benne. Pontosan tudom, hogy nem vagyok tökéletes, sőt. Kibaszott messze vagyok a tökéletestől. Mint, mondtam, elrettentő példának pont megfelelelnék. De ennek legalább a tudatában vagyok. 

Szóval ez a három dolog. Nekem nagy kedvenceim. Igazából néha nehezen különböztethetőek meg egymástól, és néha pedig közös metszeteket alkotnak. Mint egy fine dining tányér, ha nagyon fasza. A tányéron ott van egy kicsi szarkazmusba oltott cinizmus, köritve egy csipetnyi iróniával.

Egy baj van az egésszel. Ez írásban kurvára nem megy át. Ezekhez kell a hangképzés. Kellenek a nonverbális kifejezésmódok is. Az iróniához mindenképpen.  De nézzük szép sorjában, melyik mi.

Szarkazmus: Wilde bácsi szerint, a  szarkazmus, a szellemesség legalacsonyabb formája. Van benne valami. A szarkazmus mások vicces kigúnyolása. Néha bántó, bár aki érti annak inspiráló is lehet. Nem sokan vagyunk. Illetve még egy nagyon fontos dolog van. Ha szarkasztikus vagy, és mindenkinek “beszólsz”, akkor tudd fogadni is az ilyet. Az nem jó poén, ha te megsértődsz emiatt. Amilyen az adjonisten, olyan törölköző, vagy valami ilyesmi. 

Irónia: Gyakran párban áll a szarkazmussal. És gyakran keverik is. Viszont van egy fontos eleme, amin a szarkazmusban nincs. Az önirónia. Cyranora talán mindenki emlékszik, még ha a szörnyű Steve Martinos változat is jut eszébe. Az irónia működik talán a legkevésbbé írott környezetben. Az eset nem más, mint hogy pont az ellentetjét mondjuk, amit gondolunk. Ebben, sokat segít a nonverbális kifejezésmód, Tompitja az élét, segít megérteni az igazi mondanivalót. Életben jól működik, írásban kurvára nem. 

Cinizmus: Egy nihilista szemléletmód. Illetve talán nem az, de a közlésmódszer ezt hozza. Cinikus életérzése mindenkinek van, ha szar napja van. Ez sem fog sikerülni….és teszünk rá egy epés megjegyzést. Az igazi cinikusoknak nincs életcéljuk. Szar nekik. De ha a cinizmust iróniával kezeljük, akkor máris más köntösbe rejtettük a depresszív gondolatokat.

Talán nem kell mondoanom, már ha olvassátok a blájent rendesen, hogy nekem az cinizmus, és az irónia kedvencem. 

És igen, visszatérve a kezdéshez. Az ironikus énem, nem nagyon jön le Tinder chaten. Az önirónia, írásban cinizmusnak, vagy önsajnálatnak tűnik. Holott nem biztos, hogy az.

De nem változtatok. Életben sem, Tinderen sem. Majd csak lesz valami. 


Na csumi,

Blájen

 

Szólj hozzá

vélemény közélet férfi szerelem nők poén társkeresés csajozás őszinte irónia válás szókimondó fekete humor szarkazmus ellentét blájen személyes blog pár-baj Tinder férfisors cininzmus