2021. dec 09.

Harmincnyolc

írta: blájenelete
Harmincnyolc

“...Aki nem találja a fakanalat, szóljon hangosan a Zének...”

Sziasztok. A fenti címet nem én találtam ki. Mikee követte el. Akit érdekel, beteszem a végére a YT linket.

Ma bármilyen meglepő is, az egyik kedvenc hobbimról, és az exem szerint az egyetlen hasznos hobbimról lesz szó. Ez pedig a főzés.

Adok nektek egy útmutatót, hogy hogyan tudod meghódítani a kiválasztottat, azzal, amit főzöl neki. Nem is olyan bonyolult, mint gondolnád

Azt mondják a pasikat a hasukon keresztül lehet megfogni. Egy nőt nem. Igazából, ha már engedi neked, hogy főzz, akkor valamilyen szinten bízik benned. Mondjuk ez lehet csak az első kóstolásig tart. A lényeg, hogy ne jöjj zavarba. Ha nagyon mellélőttél, akkor vedd elő a sűtőből a pizzát, amit korábban rendeltél valamelyik étteremből, és mondd, hogy az előző fogás csak egy poén volt, mert még nem volt kész a pizza.

Na, de komolyra fordítva a szót. Biztosan tudsz főzni. Azt minden férfi tud. Csak mondjuk nem akar, mert sokkal jobb, hogy a felesége, élettársa, barátnője kinyalja a seggét és elé teszi a kaját. Ez is egy életfelfogás. Nekem nem bejövős, de hát nem vagyunk egyformák.

Az a baj, ha egyszer elkezdesz főzni, és tetszik, akkor nem fogsz tudni leállni róla. Olyan ez, mint a drog. És persze kellenek a sikerélmények is. Valaki megdícsérjen. Szóval miután elfogadható szintre jutottál, és legalább már a kutya megeszi, esetleg, ki is nyalja a tálat, következhetnek a barátok. 

Azt javaslom először ne úgy hívd meg őket, hogy a Bocuse D’or menüjét akarod megcsinálni nekik. Nem, akkor sem, ha van recepted. Hidd el, lehet, hogy a kutyának már ízlik a kajád, de ott még nem tartasz. Válassz valami egyszerűbbet.

Én úgy csináltam, hogy megnézek egy csomó receptet. Nosalty, mindmegette, meg ilyesmi. Aztán kb felfogom, miről is kell szólni az ételnek, és belevágok. Persze a receptek nagy részét elfelejtem, de a folyamat megvan. Azt szoktam mondani, egyedi lesz. Meg kell érezned az ételt. A főzés alkotás, művészet. Most ne arra gondolj, hogy én már Van Gogh vagyok. Jelenleg ott tartok, hogy a pont-pont-vesszőcskét színes ceruzával rajzolom.

Mi a különbség a női és férfi főzés között? Mert bárki bármit is mondd, nagy átlagban van különbség. És most nem arra gondolok, hogy a nagy séfek mind férfiak. Egyszerűen, mi pasik másképpen főzünk. Sokat gondolkoztam rajta mi lehet az oka. Arra jutottam, és cáfoljatok meg ha másképpen gondoljátok, hogy a nők spórolósabban főznek. Ezt tanulták, hogy be kell osztani a kosztpénzt, nem herdálunk, mindenből csak annyit teszünk bele, amennyit nagyon kell. Gondolnak arra, hogy a főzés után még el is kell mosogatni, szóval nem kell minden küblit felhasználni a konyhában. 

A férfiak viszont nem spórolnak semmin. A halászlébe beluga kaviárt dobnak, nem pontyikrát, és a fűszerekeből is csak a legjobbat használják, és nem spórolnak a mennyiséggel. Felhasználnak minden edényt amit lehet, mert hát Gizi, a mosogatógép majd elintézi a végén. És szerintem, és ne haragudjatok meg csajok, de a pasik nagy része fantáziadúsabban főz. A hölgyek jobban szabálykövetőek. A férfi hallgat az intuicióira. Na jó, van amikor ez simán átveri.

Szóval, kedves férfitársaim, előre bátran. Mondjuk nem árt ha némi alapművelettel tisztában vagytok. Mi a habarás, rántás, dinsztelés. Aztán majd jöhet a szuvidálás, meg a konfitálás. És a szűzérmét a végén a jus-vel locsolod meg. Vagy demi glace mártást tálalsz a juliennre vágott répakombó mellé.

Nagyon elrontani nem tudod, mert szerintem olyan két dolog már nincs a világon amit valaki ne kevert már össze. És még lehet ki is adta könyvben.

 

Csumi, 

Blájen

 

Ja, a link: 

Szólj hozzá

férfi nők poén társkeresés főzés háztartás groteszk csajozás őszinte szókimondó blájen személyes blog pár-baj férfisors